Často kladené otázky
Je motor mého vozu pro LPG vhodný?
Moderní automobilový zážehový motor s vícebodovým vstřikováním paliva do sacích kanálů jde na LPG úspěšně přestavět v podstatě vždy. Zjednodušeně řečeno: automobily roku výroby 1988-dosud jsou pro LPG přestavby ideální, pokud nemají označení TSi,FSi,GDi,DIG, DISI atd.. Další podmínkou tak jen zůstává dobrý stav motoru, obzvláště jeho zapalovací soustava (bezproblémový chod na benzín).
Mám benzínový motor s přímým vstřikem...
Zhruba od roku 2008 přecházejí automobilky u některých motorizací na přímé vstřikování paliva, označení např. TSi,FSi,GDi,DIG,DIG-T,DISI,direct,JTS atd... Jsou dva základní principy přestaveb na LPG u těchto motorů:
1. Vstřik plynné fáze do sacích kanálů. Toto je používaná varianta, relativně dostupná (cena 37 tis. za čtyřválec)
PŘESTAVBY PŘÍMOVSTŘIKOVÝCH MOTORŮ SADAMI LANDI RENZO nebo ALEX IDEA . PROSÍM V PŘÍPADĚ ZÁJMU SDĚLTE KÓD MOTORU, PRO KAŽDÝ JE VYVINUTÝ SPECIÁLNÍ SOFTWARE, PŘÍDAVEK BENZÍNU JE VELMI NÍZKÝ A AKCEPTOVATELNÝ
2. vstřikování KAPALNÉHO LPG ORIGINÁLNÍMI BENZÍNOVÝMI VSTŘIKOVAČI. Tato technologie je však velmi drahá (běžná cena přes 2000 Euro) proto LPGperfect spoluvyvíjela řešení, dostupného pro bežného zákazníka. Žel toto pokrokové řešení ztroskotává na vysoké ceně a problémech s homologacemi dílů, jakožto i problematice teplých startů a míchání paliv. V současné době tedy nemůžeme nabídnout přestavbovou sadu, využívající tuto technologii.
Jaká je spotřeba LPG v porovnání s benzínem?
Nárůst spotřeby LPG v porovnání s benzínem záleží na konstrukci motoru (výhodu mají víceventilové motory s vyšším kompresním poměrem a turbomotory), druhu provozu a zátěži vozidla. Pohybuje se v rozmezí 0-20% nárůst vzhledem ke spotřebě benzínu.
A co snížení výkonu?
Je třeba si uvědomit, že nádrž s plynem něco váží, takže může mít řidič vozidla pocit mírně zhoršené akcelerace. Toto je však patrné i při provozu na benzín. Rozdíl ve výkonu je prakticky nepostřehnutelný, po montáži variátoru předstihu může být výkon motoru dokonce vyšší na LPG, než na benzín- obzvlášť je to patrné v nižších otáčkách, kde motor "táhne" lépe díky vyšší detonační odolnosti propan-butanu. V případě využití technologie "liquid" může být výkon motoru dokonce výrazně vyšší.
A co další výdaje ?
Nejsou velké: pouze 500,- za revizi a kontrolu seřízení zpravidla jednou ročně, zahrnující i výměnu filtrů. Doporučujeme také montáž svíček "Iridium", které mají vyšší energii jiskry i životnost.
Vyplatí se LPG zástavba do staršího vozu?
Ano, samozřejmě. V případě pozdější koupě jiného vozu jdou díly přeinstalovat (to se týká i případu nehody atd..) Možnost přeinstalace se týká pouze vlastních přestaveb.
Jak je to s přihlášením přestavby?
LPGperfect dá razítko do velkého TP, vystaví přílohu LPG přestavby a přihlásí přestavbu do systému Davoz MD ČR. Zákazník si pouze vyzvedne jiný ORV s poznámkou "alt. pohon LPG".