Vývoj

Efektivita zážehového motoru při provozu na LPG je závislá na optimalizaci mnoha faktorů. Jsou standardní zavedené postupy montáže i ladění, které však často maximální optimalizaci neumožňují, proto se u námi provedených přestaveb zákazník setkává s různými osvědčenými vylepšeními. Zjistili jsme, že v první řadě nezáleží na značce použitých komponentů, ale hlavně na jejich správně provedené montáži a podřízení požadavkům konkrétního motoru. Proto využíváme služeb více dodavatelů tak, abychom byli schopni nabídnout pro každý motor přestavbu stoprocentní kvality. To je také důvod, proč LPGperfect vyhledávají informovaní zákazníci často ze značné dálky, kteří dají více na doporučení známých, než reklamu.

Zákazník dostane do svého vozu reduktory speciálně namontované tak, aby byly teplovodním okruhem vyhřívány s maximální efektivitou, vstřikovače ústící do sání co nejkratší a nejpřímější cestou, trysky v sacích kanálech vždy v úhlu, umožňujícím maximální plnění ve všech režimech. Ovládací panel, stejně jako hrdlo pro tankování LPG jsou umístěny podle přání, pokud je to technicky možné. Letované spoje jsou vždy kryty samosmršťovacími izolacemi, svazky kabelů jsou ve svazcích v pružných plastových krytech, vedeny spolu s původní elektroinstalací.

Ladění map je prováděno pečlivě během najetí potřebných kilometrů ve všech provozních režimech motoru na benzín i LPG tak, aby byl chod motoru na LPG nerozeznatelný od benzínového ve všech možných dopravních situacích, například razantního předjíždění, nebo jízdě v kopci.

Pro ladění map je využíván rovněž port OBD, kde se dají odečíst další důležitá data i během jízdy. Je možná i trvalá komunikace LPG jednotky s benzínovou přes port OBD.

 

Vývoj v oblasti efektivity a zvýšení výkonu

Vždy nás zajímalo toto téma a již roky u LPGperfect přicházíme na nové možnosti a potenciál v této oblasti. Díky vyšší detonační odolnosti LPG je výhodné zvýšení kompresního poměru, což vede k vyšší hospodárnosti lepším využitím paliva. Podobně se projevuje i modifikace map předstihu zážehu, kterou některé moderní LPG jednotky umožňují. Toto bylo úspěšně ověřeno již na několika motorech, stejně jako výkonový tuning: instalace laděných svodů, vačkových hřídelí, upravených sacích kanálů a škrticích klapek. Do atmosférických motorů doporučujeme instalaci  vložky vzduchového filtru ze syntetických vláken (např. AEM, Sprint) . Svíčky montujeme pouze Iridiové.

Soustřik paliv

Moderní jednotky LPG umožňují soustřik LPG a benzínu (velmi malý přídavek benzínu), což po důkladném ladění spolu s dalšími úpravami může mírně zlepšit celkový výkon a hlavně jeho průběh. Vlastní vůz Mercedes C55AMG 270kW (kombi) zrychlení 0-100-160-200 km/h -Benzín ROZ98: 5,25-12,06-17,92 - soustřik LPG: 5,21-11,40-17,61   tyto výsledky odpovídají novému vozu ve variantě sedan (dosáhl vůz kombi s najetými 270tis. km) 

 

Ochrana motoru při provozu na LPG

Toto je velmi diskutované téma, k němuž máme mnoho zkušeností. Opakovaně zjišťujeme, že v případě správného seřízení, stavu vstřikovačů výměn oleje správné viskozity a intervalu, stejně jako dodržení servisních nároků motoru (seřízení vůlí ventilů v případě absence hydraulických zdvihátek) k problémům zpravidla nedochází. Proto je také velmi důležité jezdit pravidelně na předepsané revize s kontrolou seřízení. Nicméně máme mnoho zkušeností s dávkováním ochranných aditiv do obou paliv, nebo do sacích kanálů motoru prostřednictvím podtlakových a elektronických systémů, které v případě potřeby montujeme.

 

Vývoj v oblasti vstřiku kapalného LPG

Vývoj v oblasti vstřiku kapalného LPG do sacích kanálů byl úspěšně dokončen, výsledky dalece předčily očekávání. Jedná se bez nadsázky o nejlepší LPG systém, což dokazuje výrazný výkonový benefit, nárůst proti chodu na benzín až 15%, bezúdržbovost systému a okamžité přepínání po startu (potenciál pro hybridní systémy).   Hledáme partnery, kteří systém homologují.
 

Motorsport

S vlastním vozem Opel Vectra GTS 3.2 se účastníme amatérského seriálu "Most challenge" na mosteckém autodromu, který absolvujeme také na LPG! Motor po důkladném ladění poskytuje až 202kW a 334Nm, což relativně velkému rodinnému liftbacku stačí k dosahování max. rychlosti přes 190km/h na cílové rovince okruhu, čímž konkuruje i mnohem sportovnějším a dražším automobilům. S posledním výsledným časem 2:10,969 jsme spokojeni. Klišé o snížení výkonu motoru při chodu na LPG je v případě našich přestaveb přesvědčivě vyvráceno.    https://www.autodrom-most.cz/get/file.php?id=6836

https://www.autodrom-most.cz/get/file.php?id=8408

 

Vývoj v oblasti přímovstřikových motorů rok 2017

V tomto roce jsme investovali svoje prostředky i úsilí do rozvoje technologie vstřiku kapalné fáze LPG originálními benzínovými vstřikovači u motorů DISi, TSi, FSi, GDi a Dig a zpřístupnění této technologie běžnému uživateli. K tomuto účelu byl firmou zakoupen příslušný vůz: Volkswagen Passat CC 3.6 FSi 220kW (BWS).Tento projekt žel zatím úspěšný nebyl. Velmi výkonný motor (po chipu 240kW) při velkém zatížení soustavy trhá sloupec kapalného LPG, vznikají tak bubliny ve vysokotlakém railu. Tento systém je vhodný max. na 150kW, zatím však není potřebná homologace.
 

Ford Mondeo 2.5 turbo 

V roce 2022 jsme zakoupili Ford Mondeo s tímto švédským pětiválcem od Volva. Po přestavbě na LPG byl instalován software od firmy J-W Stage 3, který předčil naše očekávání. Zákazník má možnost velmi snadno (pouze montáží bavlněného vzduch. filtru a jiných koncových tlumičů výfuku) připravit svůj vůz pro nahrání softwaru Stage 3, která zvýší výkon motoru o 80-110 koní! Standartní plnicí tlak turbodmychadla 0,60 Baru vzroste na 1,40 Baru! Motor velmi dobře i v této výkonové konfiguraci funguje na LPG, což je pro standartní parametry 480Nm a 210kW (v závislosti na stavu motoru a dalších parametrech) opavdu mezi jinými vozy bezkonkurenční zvýšení výkonu při nákladech zhruba 22tis. CZK. Životnost takto upraveného motoru je samozřejmě bez záruky, ale zkušenosti jsou při odpovídajícím servisu velmi dobré. Náš model dostal navíc hybridní turbo a další úpravy výfuku, což přineslo opět navýšení výkonu. S katalyzátorem 200 CPSI a turbem K06 dosahuje podle teploty vzduchu a oktanového čísla paliv 225-245kW. Tento výkon je navíc podpořený opravdu razantním točivým momentem, dostupným v rozsahu 2500-5500 ot/min. Dlouhodobá spotřeba LPG se při běžné jízdě s občasným využitím ohromujícího zrychlení pohybuje okolo 13 litrů/100km.  Software je možné nahrát pro Ford Focus/Smax/Mondeo/Volvo -uveďte VIN.

Byla Vyzkoušena i extrémní varianta Stage 4 (turbo K16, downpipe 76mm, vstřikovače 550cc) s poznatkem, že motor je výkonnější až po překročení 4000 otáček a to výrazně, jde o vskutku obrovský výkonový potenciál. Není však zjištěna životnost motoru při provozu na LPG. Úroveň Stage 3 je tak zřejmě pro tento motor optimální i z hlediska namáhání a životnosti. 

V případě jakýchkoliv dotazů prosím pište, volejte. Obzvláště výběr vhodné motorizace u nových modelů je doporučeno konzultovat. Konzultace jsou zdarma.

 

 


LPG systémy

•  LPGTECH
•  MAGIC
•  KME
•  EUROPEGAS

•  VIALLE
•  STAG
•  SOLARIS
•  LANDI RENZO

Fakturační údaje

LPG PERFECT
Mgr. Jiří Polák
Dukelská 1661
438 01 Žatec

IČ: 01703838

Mobil: +420 607 571 758
E-mail: polakjj@tiscali.cz

Společnost LPG PERFECT

© 2015 - LPG PERFECT - montáž, servis, seřízení, úpravy a revize většiny dnešních LPG systémů. Vše ve vynikající kvalitě s doživotní zárukou. Konfigurování jednotlivých komponentů naprosto individuálně podle konkrétního motoru, vozu a přání zákazníka.